Faktura till kommunen

Faktura

Till Kommunens leverantörer Länk till referenskoderlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Härjedalens kommun kommer att införa scanning av fakturor 1 november 2012 och ändrar därför fakturaadress

Härjedalens kommun arbetar aktivt med att effektivisera de administrativa processerna inom kommunen. Som ett led i detta arbete inför vi elektronisk fakturahantering. Kommunen inför en gemensam adress för alla inkommande fakturor. Det innebär att vi måste be er ändra fakturaadress samt märka fakturorna med en referenskod (6 siffror).

Ny adress för fakturor:
HÄRJEDALENS KOMMUN
Fack   790006
R 097
106 37  STOCKHOLM
 
Denna adress gäller endast fakturor. Fakturorna går till vår scanningleverantör och passerar inte kommunen.

Ev påminnelser/krav
skickas till adress:
Härjedalens kommun
Ekonomiavdelningen
842 80  SVEG

Referenskod måste anges på fakturan
Samtliga fakturor måste innehålla en referenskod, som skall stå efter ledtext Er referens på leverantörsfakturan. Referensen består av 6 siffror.
 
Har du frågor kontakta oss

E-post: scanning@herjedalen.se
  
Ewa Karlsson                       0680-161 83
Annmarie Proos                    0680-163 18
Majvor Antonsen                   0680-161 76

 
Ett stort tack på förhand för er medverkan!

Uppgifter som ska finnas på fakturan

  • Leverantörens juridiska namn och adress
  • Leverantörens organisations-, momsregistrerings- eller VAT-nummer samt uppgift om innehav av F-skattsedel
  • Leverantörens bankgiro-/plusgironummer
  • Kundens juridiska namn = HÄRJEDALENS KOMMUN
  • Referens. Vid beställning eller inköp måste alltid ett sexsiffrigt referensnummer anges på de fakturor som skickas till kommunen.
  • Leveransdatum
  • Leveransadress
  • Beställarens namn
  • Fakturabelopp
  • Momsbelopp
  • Fakturanummer
  • Fakturadatum

Sidinformation

Sidan uppdaterad 2016-10-11 11.14
av Henry Jonasson