Bokbyte med twist i Funäsdalen

Bokhög där enbart ryggarna syns. Titlar som handlar om sommaren. Exempel på titlar: "Solsken och parmesan", "En kväll i juni", "Sol och vår", "Sommar på strandpromenaden".
3 jun
Funäsdalen
biblioteteket.funasdalen@herjedalen.se

Vill du säkra upp din sommarläsning på ett roligt sätt? Lämna in en eller två hela och rena böcker från din egen bokhylla. Kom tillbaka måndag 3 juni och hämta samma antal böcker(inslagna) som du lämnade in. För alla åldrar.

Var

Funäsdalens bibliotek

När

Inlämning av böcker till biblioteket löpande fram till 27 maj.
Bokbyte med twist (du hämtar dina ”nya” böcker) måndag 3 juni klockan 17-19.

För vem

Alla åldrar.

Hur

Välj ut en eller två böcker från din bokhylla som du tycker är bra och som fler borde läsa. Boken ska vara i gott skick. Lämna in boken på Funäsdalens bibliotek under bibliotekets öppettider senast 27 maj. På biblioteket kommer böckerna slås in i papper och kategoriseras av personalen. Kom och hämta lika många böcker som du lämnat in (1-2st) 3 juni. Boken du väljer är inpackad så vad du får blir en överraskning.

På biblioteket bjuds det denna dag på fika.

Vill du göra bytet lite extra trevligt och personligt?
Skriv en hälsning till mottagaren, direkt i boken eller på någonting som du lägger i boken. Du kan skriva avsändare (vem du är/ditt namn) eller vara anonym - vilket du känner för.

Genom Bokbyte med twist gör vi sommarläsningen lite extra spännande och personlig och samtidigt ger vi redan lästa böcker nytt liv genom att den byter ägare. Glad läs-sommar.

biblioteteket.funasdalen@herjedalen.se

Arrangörer

Funäsdalens bibliotek och Nätverket för Hållbarhet i Härjedalen.

Datum: 3 juni 2024
Tid: 17:00 - 19:00