LEDIG TJÄNST

Butiksbiträde med placering i reception och butik. Museet har under sommaren ett sjukdomsfall, och behöver förstärkning med ett antal timmar i veckan.

Arbetsuppgifter:

Arbetet är varierande, men omfattar i huvudsak mottagning av museets besökare och kassaförsäljning av museets butiksvaror. I arbetet ingår även att informera om museets verksamhet, ställa i ordning för enklare servering, lokalvård mm.

Vem är du?

Du trivs med att möta människor med olika bakgrund och ålder, och att informera dem om arbetsgivarens verksamhet.

Du skall ha fyllt 18 år, och ha minst en gymnasieutbildning. Kassaförsäljning är meriterande, liksom kunskaper i historia, slöjd, pedagogik eller språk. Du uttrycker dig vårdat på svenska.

Museet har få anställda, vilket betyder att alla får rycka in i olika delar av verksamheten vid behov. Det kan t ex handla om olika typer av evenemang.

Anställningsform och omfattning:

Intermittent visstidsanställning. Schemaläggning. Helg- och kvällsarbete förekommer. Anställningen gäller perioden t o m 17 augusti och omfattar 25-30 tim/vecka. Tillträde snarast. Härjedalens Fjällmuseum AB tillämpar kollektivavtal.

Välkommen med din ansökan!

Ola Hanneryd

Museichef