Start för medborgardialog om lekparken i Sveg: öppet hus måndag 13 juni

Rutschkanor i en lekpark.

Rutschkanor i den nuvarande lekparken i Sveg. Foto: Morgan Grip.

Vad vill du kunna göra i lekparken i Sveg? Möt oss i parken och berätta vad du vill göra där i framtiden. Det är starten på den dialog vi under sommaren och hösten vill ha med Svegsborna för att skapa en ny lekpark.

Välkommen till öppet hus i lekparken i Sveg
måndag 13 juni 2022 kl 12-14 och 16-18

Möt oss som jobbar med utvecklingen av lekparken i Sveg. Jonas Kojan, chef för samhällsutvecklingsförvaltningen, Linda Bergström, chef för fritids- och kulturavdelningen, Jessica Strand, chef för kulturverksamheten och Lars-Olof Mattsson (M), ordförande för samhällsutvecklingsutskottet finns på plats. Vi ser fram emot att få höra vad du vill kunna göra i lekparken i framtiden.

För alla barn och vuxna anordnas tipsrunda och idéverkstad. Vi bjuder på tilltugg.

Var med och utveckla lekparken

Från 13 juni till 31 juli 2022 kan du lämna förslag på vad du vill göra i lekparken i Sveg i framtiden. Lämna förslaget i förslagslådan på biblioteket i Sveg. Du kan också gå en digital tipsrunda i Lekparken (vid valfri tidpunkt) och på så sätt bidra med dina idéer.

Mer om den nya lekparken i Sveg

Senast uppdaterad: 1 juni 2022 13:05
Redaktör för sidan: Cecilia Olla