Nu öppnar anmälan till vårens kurser på Kulturskolan

Bilder som visar Kulturskolan olika kurser

Planeringen för vårens kurser på Kulturskolan är i full gång. Redan nu går det att anmäla sig till en del av dem.

–Vi är glada att kunna erbjuda ett brett utbud av kurser för alla ungdomar i kommunen. Nu vill jag flagga för att man kan börja anmäla sig – först till kvarn gäller som vanligt, säger Kicki Hallgren, verksamhetschef på Kulturskolan.

Kurserna genomförs på olika orter, i Sveg, Vemdalen och Funäsdalen.

–Vissa kurser är helgkurser och här tänker vi att de som vill vara med kanske kan få skjuts om man inte bor på orten där kursen genomförs. Vi tycker det är viktigt att sprida utbudet i kommunen, säger Kicki Hallgren.

De kurser som anordnas under våren är:

Snart öppnar anmälan för fler kurser – håll utkik på kommunens Facebook Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. eller vår webbplats herjedalen.se - Evenemang Länk till annan webbplats.

Kurserna trådslöjd/luffarslöjd, slöjda i skinn, tälja med kniv och yxa och nunotovning genomförs i samverkan med Region Jämtland Härjedalens hemslöjdskonsulenter.

Senast uppdaterad: 15 mars 2024 14:56
Redaktör för sidan: Cecilia Olla